Dag 3 la Fortuna

13 september 2017 - La Fortuna, Costa Rica, Costa Rica

Gister avond hebben we een avond tour gedaan door het regenwoud. 2 uur rond gelopen op zoek naae kikkers en andere beesjes. We gingen met een gids en zaklampen op pad, het was pikke donker en we hoorde van alles om ons heen qua geluiden.
We hebben een best nog wat kikkers gespot al was het best lastig om ze te vinden. Best leuk om te zien wat er s avonds tot leven komt :).

Vandaag zijn we vroeg op pad gegaan om met een boot door de rivier te varen opzoek naar kaaimannen, vogels en apen. Na een lange busreis van ongeveer 2 uur kwamen we bij de boot aan. Een overdekte boot, en nog best wel groot ook. Moet ook wel met 20 man!

We stapte de boot in en eigenlijk zag je meteen een hoop vogels. Van witte reigers tot rivier zwaluwtjes. Er vlogen steeds 2 zwaluwtjes met de boot mee.
Na veel vogels gespot te hebben kwamen we brulapen tegen! Je moest goed zoeken en kijken maar we hebben ze gezien! Na nog heel veel vogels zijn we nog de capucijnapen en slingerapen tegen gekomen. Echt heel gaaf om ze in het wild te zien! Ook zijn we nog een paar kaaimannen gezien maar daarvoor moest je echt goed zoeken en kijken, maar we hebben ze gezien!

We kregen op de boot nog lunch, rijst met kip en bonen puree. Was nog best goed te doen.
Op de terugweg met de boot begon het behoorlijk te regen, echt een tropische bui van een kwartier. Gelukkig was de boot overdekt hahaha

Vanavond zijn we lekker uit eten geweest. Ergens in de middle of nowhere. Maar we hebben heerlijk gegeten!

Morgen ochtend (om 6 uur!) gaan we met Monica, onze gids, op kikker jacht. Daarna ontbijten en daarna gaan we op pad voor een hangbruggen toer en dan door naar het volgende hotel/ lodge.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kitty Weldring:
    14 september 2017
    Wat een avontuur!! Weer zulke waanzinnig mooie foto's. Ik zag zo ook, moest wel goed kijken .......de kaaimannen 🐊🐊 . Ze hebben daar ook patat 😍😀