Dag 17

28 september 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vannorgen zijn we vroeg opgestaan om een tour naar het vrijheidsbeeld te maken.
We zijn de metro ingesprongen en hop daar gingen we dan met een metro kaart in de hand en door de gaos heen proberen te komen hahah
Het was uiteindelijk best makkelijk te vinden ookal moesten we best een stuk lopen. Maar ach zo zien we New York van alle kanten! De metro's zijn écht alleen onder gronds dus je ziet niks van de stad.

Eenmaal aangekomen gingen we met een groepje de boot op naar het vrijheidsbeeld. Wat is dit mooi! We hadden prachtig weer, iets te warm zelfs... maar we klagen niet! Haha
Met de boot was het een minuut of 10 varen om daarna uit te stappen op het eiland van t beeld. Onze tour gids verteld een hoop en vind zichzelf super grappig, alleen de groep vind dat wat minder haha maar ze doet dr best en ze doet het best leuk.

We mochten eindelijk naar boven! 200 treden wel te verstaan... Mike heel dapper met de trap ik met de lift haha eenmaal boven, eerste verdieping, hadden we een prachtig uitzicht over new york. Echt heel gaaf! Je kon naar de kroon maar daar moest je een kaartje voor hebben en dat was nog eens 200 treden naar boven op een wentel trapje. Dus misschien voor de volgende keer...

Na we dat gezien hebben zijn we met de boot naar Ellis Island gevaren om daar naar een gebouw te kijken waar vroeger de immigranten aankwamen met de boot. Was leuk om te zien maar viel verder een beetje tegen. Met het agscheid van de gids zong ze nog een stukje en dat klonk best goed! Daarna hop met de boot terug naar new york.

We besloten om naar het Yankee stadion te gaan om een honkbal wedstrijd te bezoeken. Was even zoeken maar gevonden en gelukkig aan een kaartje gekomen. We waren veelste vroeg dus bij de mac maar ff een ijsje gehaald. Eindelijk om 5 uur het stadion in en om 7 uur begon de wedstrijd. Even een colatje halen van 2 liter en we kunnen gaan haha
Was echt heel leuk om mee te maken, ookal waren de eerste 4 rondes best saai kwam er daarna toch nog wat actie. Bij ronde 7 zijn we maar richting hotel gegaan want het werd wel erg laat anders. Maar echt tof om er bij te zijn!