Dag 3 - Kuala Lumpur

14 september 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag hadden we lekker een vrije dag om zelf te besteden. We zijn betijds opgestaan om naar een aquarium te gaan, een soort sea world. Was echt heel gaaf en een hoop aparte vissen gezien. Er zat er ook haaien en roggen in een groot aquarium waar je onder door kon, soort tunnel zoals in Blijdorp. Het was vrij rustig dus dat was wel lekker. Aan het begin hebben we nog gezien hoe de visjes gevoerd werden. Er zat ook een rare krab in, een horseshoe crab, wat een vreemd beest is dat haha

Na het aquarium zijn we gaan lunchen en terug naar de kamer gegaan want er stond nog een excursie op het programma naar de vuurvliegjes.

Met de bus zijn we zo'n uur gaan rijden om aan te komen bij een soort heilige plek met een heleboel grey leaf aapjes. Wat zijn die leuk! Zijn grijze aapjes en eten alleen bladeren, groente en fruit. Echt heel gaaf! Het park zat er vol mee! Er waren mensen die ze voerde dus dat was wel een heel leuk gezicht. Ik had een flesjes water vast en een van die apen trok aan mn broek dat die water wilde.. nou als een held op sokken durfde ik dat niet hahah dus Mike heeft wat water in het dopje gedaan zodat het aapje kon drinken. Er kwamen meteen meer aangerend om ook wat te drinken haha 1tje begon aan de achterkant van het flesje terwijl en 1 uit het dopje dronk en een ander uit de fles zelf die ze toe geëigend hadden hahah 1 sprong op Mike zn arm en vond zn horloge wel erg mooi en wild die ook wel hebben hahah snel van hem afgeschud en zijn we door gelopen voor we onze sierraden ook kwijt zijn! Haha

Met de bus zijn we verder gereden naar een Chinees vis restaurant, waar ze goddank ook gewoon kip hadden haha. Daar hebben we lekker avond gegeten met garnalen (zelf pellen alles zat er nog op en aan... bah!) Inktvis tentakels, stukjes gefrituurde vis in zoetzure saus, krab en kip. Het was erg apart maar wel lekker. Het was allemaal wel heel vers want de bakken met levende vissen stond bij de ingang en werden gevangen als ze eten werden.
Echt heel veel vissen in een kleine bak gepropt was wel zielig om te zien maar goed.

Na het eten zijn we door gereden naar de bootjes om de vuur vliegjes te zien! Ondertussen was het al donker dus in zo'n bootje stappen was best spannend haha. Het waren lage, open bootjes waar een man achterop stond om te roeien. Toen we eindelijk zaten kon de tocht beginnen. Wat was dit een fantastisch schouwspel van lichtjes! Het leek wel kerst! De bomen langs de rivier zaten helemaal vol met die beesjes! Echt heel bijzonder om te zien.
Er vloog er ook nog 1 in mn haar haha durfde gelijk niet meer te bewegen want die beesjes zijn beschermd en je mag ze niet aanraken en al helemaal niet dood maken!

Na de tocht weer terug naar het hotel om daar alvast de koffers in te pakken om morgen naar Borneo te gaan! We moeten om 8 uur klaar staan dus snel naar bed!