Dag 7 Batang ai

18 september 2018 - Kuching, Maleisië

Vanmorgen zijn we met hele smalle bootjes naar de IBAN stam gevaren om te kijken hoe ze daar leven. Het was een spannend tochtje van 30 min. Elke beweging leek of het bootje om kon vallen haha
Eenmaal aangekomen werden we begroet door een aantal honden en 2 puppys echt heel schattig!

Na de begroeting kwamen we in het long house waar de stam leeft en woont met 35 gezinnen. Het is een lang huis op palen met veel kamers en erg krakemikkig.... na een kleine rondleiding werd er een welkoms dans opgevoerd en daarna moesten eerst de vrouwen mee dansen en daarna de mannen! Haha Was wel een heel grappig gezicht!

Na de dans hebben we geluncht, wat de mensen klaar hadden gemaakt. Was rijst, groente, kip en garnalen. Was best te doen.

Na de lunch kregen we een demonstratie over hoe ze, vroeger, de blaaspijp gebruikte bij het jagen. Het is een lange stok gemaakt van hout met daar een gat in en de pijltjes zijn een soort grote sate prikkers. Best bizar hoe ze die gebruikte! We mochten zelf ook nog een keer proberen op een zelf gemaakte, van piepschuim, dartbord. Heel gaaf! Daarna terug en harde we een vrije avond
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kitty Weldring:
    21 september 2018
    Haha, dat is wel een belevenis naar zo’n stam. En dan mogen jullie ook nog eens dansen en darten met satéstokjes 🕺👯‍♀️⛸🏹😂. Zijn jullie nog wezen duiken?