Dag 7

18 september 2017 - Nationaal Park Palo Verde, Costa Rica

Gisterochtend zijn we om 8 uur vertrokken om met een boot opzoek te gaan naar walvissen en dolfijnen en schildpadden.

Eenmaal bij het strand aangekomen gingen we met zn alle de boot op en na een minuut of 10 werd de eerste al zeeziek en al snel volgde er meer mensen... de halve boot hing over boord haha

We hebben al snel walvissen gespot. Wat was dat een gaaf gezicht zeg! Wat zijn ze groot! We hebben er een paar gezien, veel moeders met baby's.

Daarna zijn we even de zee in gedoken om een beetje van de misselijkheid af te komen... ik dacht dat ze zee koud zou zijn maar het was hardstikke warm! Maar het hielp wel ff gelukkig.

Na het zwemmen hebben we zeeschildpadden gezien. Echt heel gaaf! En wat zijn ze groot eigenlijk! Ik ben met nog 2 mensen lekker op de punt van de boot gaan zitten voor beter uitzicht en lekker met de voeten in het water.

De zieke boeg zijn met een andere boot terug gebracht naar het hotel. Verder hebben we alleen nog wat schildpadden gezien maar helaas geen dolfijnen.

Gisteravond zijn we om half 7 vertrokken om naar een strand te gaan om schildpadden eieren te zien leggen. Het was een bizarre rit met een busje dat half uit elkaar viel haha maar we zijn er gekomen! Na een korte uitleg zijn we het strand op gegaan in het pikke donker.
Je mocht geen zaklampen gebruiken omdat dat zou verstoren. Eenmaal op het strand lagen er, volgens die man, al 300! Schildpadden op het strand! Overal waar je keek lagen ze! Je moest echt oppassen met lopen haha

We verzamelde met zn alle om 1 schildpad om te zien hoe ze de eieren legde. Wat een gaaf gezicht zeg! En moeders deed het niks al die toeschouwers haha
Na het leggen gooide ze het hol dicht en stampte het aan met haar schild om vervolgens weer naar zee te vertrekken. Het was echt heel gaaf om mee te maken!

1. Kelly Doornbos:
    18 september 2017