Dag 6 - Kuching - Batang ai

17 september 2018 - Lubok Antu, Maleisië

Vanmorgen moesten we vroeg ons bed uit want we gingen weer door naar het volgende hotel en naar de oerang oetangs!
Na een vrij korte bus rit kwamen we in het park aan waar de apen zitten. We werden met kleine busjes het park in gereden en daar moesten we wachten. Tussen 9 en 10 was het voeder tijd dus we moesten even wachten tot we naar de voeder plek konden.
Het is een mega groot park, zonder omheining, waar de apen vrij rond kunnen slingeren.
Het zijn apen die mishandeld zijn geweest of als huisdier werden gehouden en worden hier in een soort training programma geleerd om weer in de vrije natuur te kunnen leven.

Na een tijdje wachten mochten we eindelijk een stukje de jungle in om, hopelijk, de apen te zien! En ja hoor, toen we aan kwamen lopen 3 apen! Die waren op het fruit afgekomen op de voeder plaats! 1 mannetje, zijn vrouw en kind waren lekker aan het rond slingeren en eten. Wat was dit geweldig! Uiteindelijk kwam er nog 1 aap bij! Echt heel leuk! We konden ze ook heel goed zien dus dat was echt tof!
Eenmaal terug gelopen naar het begin en waar nog een voeder plaats was, zat nog een oerang oetang! Echt heel gaaf!

Na al die indrukken zijn we terug gereden met de kleine busjes naar de grote bus om door te rijden naar een lokale markt. Was een behoorlijk grote markt met allemaal vis, vlees, groente en fruit en je kon zelfs slang kopen! Om te eten... bah! Verder hadden ze ook nog andere lekkernije. We hebben 2 kokos cakejes gekocht, 2 loempias en 2 pasteitjes voor nog geen 42 cent! Haha echt geweldig!
Daarna zijn we door gereden om te lunchen en na de lunch door naar de boot om naar het hotel te gaan.

Na de boottocht kwamen we aan bij het longhouse. Een groot hout gebouw met nog wat bij gebouwen waar onze kamers zitten.

S avonds een lekkere massage genomen en lekker gegeten met zn alle. De groep wordt nu steeds leuker dus dat is wel fijn!

1. Andrea:
    18 september 2018
    Zo ben weer helemaal bijgelezen. Heel leuk om te lezen hoor. En jullie hebben het goed naar je zin. Fijn dat de groep ook steeds leuker wordt. Geniet ervan !!!!
  2. Kitty Weldring:
    19 september 2018
    Dat is nog eens leuk boodschappen doen op die markt! 😀. Nog een lekkere massage gehad en de oerang oetangs gezien, klinkt weer heel leuk. Fijn dat het met de groep ook steeds klikt 🤗