Dag 9 - Damai Beach Resort (wet van Murphey dag...)

20 september 2018 - Kuching, Maleisië

Vanmorgen konden we dan eindelijk duiken! Mike was gelukkig al wat opgeknapt dus zijn we eerst naar de receptie geweest dat we een nieuwe kamer wilde. We hebben Nicoline, de reisgids, mee genomen om even wat kracht bij te zetten voor een nieuwe kamer. Dit was gelukt dus na het duiken konden we de koffers over zetten.

Na een kleine zoektocht waar het kantoor precies zat zijn we door een vrouw vriendelijk ontvangen. We waren met nog 2 andere van de groep die mee gingen alleen die gingen snorkelen in plaats van duiken. Na een uitleg en alle spullen erbij gepakt te hebben, en helemaal lek geprikt te zijn door de muggen, gingen we met de auto naar de boot. Eenmaal daar moest de boot nog te water gelaten worden hahah

Na een heerlijk boottochtje kwamen we bij een eiland waar we vanuit de boot het water in gingen. De zuid Chinese Zee. Het water was heel erg troebel dus we zagen heel weinig wat erg jammer was, je moest elkaar ook goed in de gaten houden want je bent elkaar zo kwijt. Het zicht was nog geen 3 meter dus als je even om je heen keek was je de begeleider al kwijt. Echt genieten van de omgeving ging niet maar we hebben wel heel veel koraal gezien wat echt mega groot was! Hoop kleine visjes en wat zeekomkommers. Toen ik op een gegeven moment omkeek was ik Mike ineens kwijt.. dus ik mevrouw Eng (duik instructeur) aan dr flipper getrokken dat Mike weg is. We zaten maar op 5 a 7 meter dus konden zo omhoog om te kijken waar hij was, en daar was hij gelukkig! Haha

Mike had de nieuwe onderwater camera in een hoesje van de go pro gedaan en blijkbaar was dit hoesje lek.... dus ook de camera is helaas overleden.. net nieuw pfff hebben wij weer... gelukkig hebben we de andere go pro ook bij ons dus kunnen toch nog wat filmen onder water. Maar voor vandaag hebben we geen filmpjes meer kunnen maken.

Na de 2e duik hebben we een grote vis gezien, eng beest! Hij staat op de viskaart die we uit Curaçao hebben meegenomen dus konden we het wat beter zien. Na veel koraal en soort nemo visjes waren we de gids ineens kwijt... dus lagen we daar samen onder water haha uiteindelijk zijn we maar naar boven gegaan om te kijken of zij ook naar boven was gekomen.... dat was dus niet zo... blijkbaar had ze nog niet in de gaten dat wij weg waren haha uiteindelijk kwam ze een stukje verder boven en waren wij wel klaar met duiken. Je kan zo weinig zien en moet zo op elkaar letten dat het niet echt leuk meer was. Dit tegen mevrouw Eng gezegd en zijn wel duikend weer naar de boot gezwommen waar we weer een grote mooie vis zagen! Eenmaal weer op de boot zijn we terug gevaren en zagen het in de verte al keihard regenen! We hadden nog een boottocht op het programma dus was even spannend of die door kon gaan!

Eenmaal in het hotel hebben we van kamer kunnen wisselen en kregen een nieuwe kamer... deed de airco het niet! Maar we hadden nu wel warm water! Haha we moesten toch terug naar beneden voor de tocht dus meteen gemeld en er zou iemand naar kijken.
Toen we terug kwamen deed de airco het gelukkig weer!

De boottocht ging gelukkig door en konden we rond half 5 de boot op om rivierdolfijnen, krokodillen, apen en de neushoornvogel te spotten. Het begon wel te regenen en te waaien dus het was best koud en nat... We waren nog geen 5 minuten aan het varen of we zagen als een krokodil! En een stuk verderop zagen we behoorlijk veel neusapen! De rest van de tocht hebben we niets meer gezien dus dat was wel jammer.

Rond een uur of 8 waren we weer terug in het hotel en wilde we gaan eten alleen is Mike toch ziek geworden... hij is naar de kamer gegaan en ik ben wel wat gaan eten. Gelukkig kon ik bij andere van de groep aanschuiven. Toen ik op de kamer kwam zag Mike er niet heel best uit. Wat Asperines en remmers ingenomen en snel gaan slapen... morgen moeten we om 7 uur in de bus zitten om terug te vliegen naar Kuala Lumpur... Na een korte nacht, omdat Mike lag te klapper tanden van de kou heeft hij een trui aangetrokken en de airco uitgezet, moesten we vroeg op om naar de airport te gaan om terug te vliegen naar Kuala Lumpur.

1. Kitty Weldring:
    21 september 2018
    Wat een toestanden allemaal met de kamers en het duiken 😳😅. Maar dat Mike ziek is geworden is echt vervelend 😕. Zeker als je nog moet gaan vliegen. Laat als het kan even weten hoe het met Mike gaat.