Dag 8 - Batang ai - negara taman negara santu bong

19 september 2018 - Kuching, Maleisië

Vandaag hebben we een bus dagje, we varen eerst terug naar onze bus en rijden dan door naar het volgende hotel.
Het regent vandaag heel de dag dus het is goed dat we in de bus zitten.

Onderweg zijn we gestopt bij een begraafplaats, waar je door de modder een heuvel af en een heuvel op moest klimmen, om te zien wat de mensen hun doden mee geven. Dit is van een slaapzak tot een tv tot een kompleet bankstel! Haha heel veel drank en zelfs gereedschap lag er op de graven. Het was niet heel goed bij gehouden want de natuur nam het al aardig over... maar was wel leuk om te zien.
Ook zijn we nog bij een peperplantage geweest wat ook erg leuk was om te zien.
Daarna zijn we door gereden om te gaan lunchen bij de markt waar we eerder geweest zijn.
Vervolgens zijn we door gereden naar ons hotel.

Eenmaal aangekomen bij het hotel was het al tegen 5e. Het is een groot park met op een hele stijlen heuvel de kamers. Daar zaten wij! Wat we grote kamer en een prachtig uitzicht over zee! Eenmaal in de kamer wilde we even gaan douche... Nou de badkamer was een groot waterballet en de badkuip was zo lek als een mandje... als dat nog niet erg genoeg was, was het water ook nog eens ijs koud! Eerst had ik een beetje lauw warm water maar na een paar minuten was het ijs koud.... Mike ook onder een ijskoude douche gestaan... die was de rest van de avond niet meer warm te krijgen! Meteen naar de receptie gegaan en ze zouden er naar kijken. Nou ze hebben gekeken maar hadden nog geen warm water...
We zijn eerst maar gaan eten want hadden behoorlijk honger gekregen. Het eten was heerlijk! Alleen was Mike ziek geworden en heeft zn eten laten staan en een groote kop thee besteld.
Eenmaal terug in de kamer het bad vol laten lopen, nog steeds lauw warm water, en nog een kop thee een beetje warm laten worden. Airco uit gedaan en ons bed in gekropen... op hoop van zegen dat het niet erger zou worden want morgen hebben we een vrije dag en gaan we duiken!