Dag 20 - crocodile adventurefarm

1 oktober 2018 - Langkawi Island, Maleisië

Vanmorgen zijn we iets vroeger op gestaan om naar een krokodillen farm te gaan.
Het regende in de ochtend dus waren even bang dat het zo zou blijven maar dat viel gelukkig mee. Alleen omdat de wolken de warmte tegenhield was het ontzettend heet!

Met de taxi zijn we afgezet bij de farm en daar bleef de man op ons wachten, wat een luxe! Haha bij de kassa kon je uit een paar pakketen kiezen en hebben er een genomen met een gids en foto's inclusief. We werden verwelkomd door de gids en meteen meegenomen naar een soort huisje waar we op de foto moesten met een kleine krokodil. Wel eerst even rekenen dat als die je beet het je eigen veranderlijkheid is haha
Beesje werd uit zn hok gehaald en kregen instructies over hoe we hem vast moesten houden... was wel heel bijzonder om te voelen hoe zwaar zo'n beesje is en hoe de huid aan voelt... Maar vond het eigenlijk best wel zielig...

Mike moest met zn gezicht op de krokie leggen als een soort kussen, nou dat hoofd van Mike sprak boekdelen haha zelfs die vrouw zei dattie niet zo bang moest kijken hahah later moest ie hem ook nog een kus geven op zn hoofd. Voor mijn foto wilde ze ook dat ik mn gezicht op de krokie zou leggen maar dit heb ik geweigerd. Overigens is de foto wel erg leuk geworden.

Na de shoot konden we meteen door om naar een show te gaan kijken. Een krokodil van 4 meter lang lag in een soort zwembad in zn hok. Er waren 2 mannen die allemaal trukjes met dat beest gingen doen, zoals er op zitten, staan, liggen, hem een kus geven terwijl de bek open staat en zn hand in zn bek steken... voor mij hoeft al die onzin niet maar goed we stonden er nou eenmaal. Een van die showmannen tilde ook nog een kleinere krokie op.
Niet echt mijn ding om dit met dieren te doen maar goed, het was wel knap.

Na de show kregen we een rondleiding over het park en alle weetjes over krokodillen werden verteld. Super interessant! We zijn nu echte krokodillen experts hahah

Zo zagen we hoe de krokodillen gevoerd worden met kip en we hebben 2 krokies gezien die gehandicapt waren... 1 had een misvormd lijf en een bochel en de ander had geen staart... die zijn allebei zo geboren en hadden ook een apart hok anders zouden ze nooit overleven. In het wild zou de moeder ze ook meteen dood maken of zouden ze opgegeten worden door andere dieren.

Het was een interessante rondleiding en erg veel geleerd over deze bijzondere dieren.

Toen we weer in het hotel kwamen hebben we ons omgekleed om te gaan jet skieën!
Een half uurtje crossen over het water! Echt geweldig! Op het begin was het even aftasten hoe stabiel die is en hoe en wat maar dit hadden we vrij snel door (Mike wat sneller dan ik, maar vind de bochten een beetje spannend haha). We hadden het water voor ons alleen want er was verder niemand! Heerlijk! Het half uurtje was helaas zo voorbij haha dus zijn we lekker gaan lunchen en het zwembad ingedoken.

S avonds hebben we de Mac Donald opgezocht want de rijst komt nu wel een beetje me neus uit haha
Al met al een heerlijk dagje!

Morgen gaan we de cabelcar doen als het weer het toe laat tenminste. En dat is dan alweer ons laatste dagje...

1. Kitty Weldring:
    2 oktober 2018
    Haha, ik ben heel benieuwd naar de foto van Mike met die kroki! 😅
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in deze vakantie. Prachtige foto’s van het aquarium!