Dag 18 - berjaya - dierentuin

29 september 2018 - Langkawi Island, Maleisië

Vanmorgen hebben we heerlijk uit geslapen. Vandaag staat een wildlife park op het programma. Na het ontbijt een taxi gecharterd en zijn er heen gebracht. Was toch nog wel een stukje rijden maar dat zijn we wel gewend ondertussen. Ons hotel ligt behoorlijk afgelegen.

Eenmaal aangekomen wilde de taxi chauffeur op ons blijven wachten. We hebben nog gezegd dat dat niet nodig is maar hij wilde het perse. Naja prima scheelt straks weer zoeken naar een taxi haha

Het park is een soort kinderboerderij idee. We konden een zakje voer kopen om de dieren te voeren. Nou dat willen we wel dus 2 zakjes gekocht. Voor we naar binnen konden moesten we op de foto met een papegaai en een leuk klein kleurrijk vogeltje, die mijn haar en bril erg lekker vond haha

Eenmaal binnen waren er allemaal hokken met vogels die je door de tralies kon voeren.
Er zat van alles van krokodillen, struisvogels, eenden, kippen, ezeltjes, parkietjes maar olk slangen en wasbeertjes van alles dus haha sommige dieren waren wel zielig in zo'n klein hokje en zagen er niet uit... andere dieren waren op een speciaal dieet en mochten niet gevoerd worden... maar iedereen kwam langs met zakjes voer en de andere dieren kregen wel behalve hun.. das was wel zielig op te zien.

Bij de parkieten mochten we in het hok, nou ja hok het was een groot verblijf waar ze met heel veel los konden vliegen. Bij binnenkomst moest je op een bankje gaan zitten en kregen we vogelzaad in onze handen en uiteraard kwamen veel parkieten daar op af haha eindstand zaten we onder de parkietjes haha toen het eten op was gingen een hoop weer weg maar een paar bleven zitten en vonden onze veters wel erg leuk om mee te spelen haha dus ipv onze handen zaten nu onze schoenen vol met parkietjes haha

Het park is groter dan we gedacht hadden maar wel leuk opgezet. We hebben toch zo'n 1.5 uur rond gelopen daar om vervolgens weer naar de taxi te gaan. De man zat keurig op ons te wachten en heeft ons weer terug gebracht, alleen niet helemaal tot het hotel... vlak bij ons hotel is een brug ingestort door een waterval en daardoor is de weg omgelegd (lees: er is een prefesorisch zandweggetje aangelegd waar precies 1 auto door kan maar ze toch met 2 auto's door heen proppen). Blijkbaar wilde meneer deze route niet weer rijden dus heeft hij ons bij een kabelbaan, ook vlak bij het hotel, afgezet en moesten we de transfer naar het hotel maar zoeken. Dit zou sneller zijn dan in de file staan bij dat weggetje. Naja goed wij waren daar dus nog niet geweest en weten totaal niet waar dat busje dan moet staan. Uiteindelijk vonden we 2 karretjes die naar ons hotel reden dus toen ik er 1 wilde aanspreken of dit de goede was, reden ze keihard weg! Dus zijn we maar gaan lopen naar het hotel, op het heetst van de dag... maar goed dit was nog geen 10 min lopen dus viel uiteindelijk mee maar sloeg echt nergens op.

Daarna hebben we lekker geluncht en zijn we het zwembad in gedoken. Dit hadden we wel nodig na de wandeling haha

'S avonds zijn we lekker in de stad gaan eten en daarna ons bedje in gekropen. Morgen gaan we naar de kabelbaan en naar een aquarium.