Dag 15 - Meritus hotel Langkawi

26 september 2018 - Langkawi Island, Maleisië

Vanmorgen moesten we weer vroeg ons bedje uit om op excursie te gaan. We gaan een tour door de mangrove maken en gaan, hopelijk, wat beesjes zien.
Wij werden als eerst op gehaald en gingen met het busje de rest van de groep ophalen in het andere hotel en konden wij meteen even een kijkje nemen hoe het er uitzag want wij zitten hier de laatste dagen van de vakantie. Vanaf de buitenkant zag het er in ieder geval al goed uit!

Na een uurtje rijden kwamen we bij de boot en kwam onze gids aka Rambo naar ons toe. Het is een magere man met een matje in zn nek en een rode doen om zn hoofd haha zakmes op zak en gaan hahah hij was wel heel aardig en sprak goed Engels.
Met zn alle in de boot gingen we het meer op. Een klein stukje varen kwamen we aan bij een vleermuizen grot. Het was echt heel mooi hoe de natuur de grot gemaakt heeft.
Eenmaal binnen in de grot zag je allemaal stalagtieten en stalagmieten, een hele grote was met een wand afgeschermd zodat niemand er aan kon zitten.
Na een stukje bukken onder de rotsen door kwamen we in een grotere grot waar de vleermuizen zaten. Het waren er al behoorlijk veel maar volgens rambo waren dit er erg weinig... normaal zit de hele grot vol... (wij blij hahah)
We zijn weer naar de boot terug gegaan om verder te varen naar een fish farm. Dit waren netten in het water waar een soort bakken van waren gemaakt om de vissen in de houden. Ze waren niet zo groot en er zaten best wat vissen in een zo'n net/bak. Er zaten ook roggen in en die mochten we voeren! Dat wilde we natuurlijk wel! We kregen een stukje vis en die moesten we aan de oppervlakte van het water houden en dan kwamen de roggen ze vanzelf halen. Was zo gaaf!
Verder gaven ze nog andere vissen te eten wat ook een leuk gezicht was.
Ook hebben we nog een horseshoe crab vast mogen houden! Wat een raar gevoel is dat die pootjes op je hand!

Daarna zijn we door gevaren en kwamen we langs de mangrove bomen die vol zaten met apen.. en uiteraard kwamen die apen de boot op... die beesten kunnen gewoon zwemmen! Rambo had wat banaantjes uit de kist gehaald met onze lunch om ze wat te geven. Gelukkig gingen ze ook snel weer van de boot af want ik vond het maar niks al die gekke apen op de boot haha

We zijn snel verder gevaren waar enorm veel witbuik arends zaten! Wat een enorm gaaf gezicht zeg! Ik ben toch al weg van roofvogels dus dit was fantastisch!
Rambo had een zakje bij zich met kip en deed dit in het water zodat ze vogels nog dichterbij waren! Wat gaaf!

Na dit avontuur was het lunch tijd en zijn we naar een eiland gevaren die van Thailand is en wat een eiland is geweest waar expeditie Robinson is opgenomen! Helaas lag dit vol met afval en zijn we verder gevaren naar een ander eilandje wat ook prachtig was. Hier mochten we ook lekker zwemmen en dat hebben we ook meteen gedaan! Het was bloed heet!
De lunch was fruit en lokale kleine hapjes. Het een was lekkerder dan het ander maar goed te doen. Toen we bijna weg gingen vond de schipper een soort rups wat in het water zit en blijkt dat hij met zn pootjes kan "prikken". Dit blijkt nog erger aan te voelen dan een kwallen steek en je mag dus eigenlijk niet met blote voeten het water in... Dit had hij wel even van te voren mogen vertellen! Het bleek wel dat er niet veel van zijn maar toch, je zal er maar op gaan staan! Naja iedereen was het water al uit en in de boot geklommen om terug te gaan naar de busjes. Het was in Thailand een uur vroeger dan in Maleisië dus de tijd versprong onder weg haha

Op de terug weg zijn we nog een keer langs de arend gevaren omdat sommige geen scherpe foto's hadden dus dit was kans 2. Gelukkig kwam een andere boot aan die nog voer had waardoor we prachtige foto's hebben kunnen maken en nog een keer deze mooie vogels hebben kunnen bewonderen!

Eenmaal terug in het hotel zijn we lekker het zwembad in gedoken en heerlijk rustig aan gedaan. We hadden voor het avond eten met een paar van de groep afgesproken om lekker met zn alle te gaan eten omdat het voor 2 de laatste avond was. De groep die in het Berjaya hotel zitten hebben niks in de buurt en moesten dus naar de straat waar ons hotel ligt om te gaan eten. In het hotel kan het ook maar is vrij prijzig.
We hebben heerlijk gegeten in een restaurant aan het strand. Prachtig met de zonsondergang. Daarna zijn we lekker terug gelopen naar ons hotel en in bed geploft. Ik voelde me al iets beter gelukkig maar wel nog erg verkouden. Morgen gaan we verhuizen naar het laatste hotel, het Berjaya, waar we de rest van de groep zullen uitzwaaien. Voor hun zit het er al op en voor een paar andere en ons nog niet gelukkig!

1. Kitty Weldring:
    27 september 2018
    En dat zijn níét veel vleermuizen!!! Zie je me al in die grot?😳🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️
    De roofvogels zijn prachtig!!
  2. Tamara:
    28 september 2018
    Hahaha ik zie je al helemaal gaan 😂😂😂