Dag 14 - Bayview hotel Penang - Langkawi Meritius resort

25 september 2018 - Langkawi Island, Maleisië

Vanmorgen vroeg zijn we vertrokken om met de boot naar Langkawi te varen. De boot vertrok om half 9 in de ochtend dus moesten om half 8 al klaar staan met onze spullen. Na een kort bus ritje werden we afgezet bij de haven en mochten we al vrij snel aan boord.
Het was 1.5 uur varen en was steen koud in de boot!
Ondertussen ben ik ook strond verkouden geworden en keelpijn dus gaat lekker. Ook nog eens op zo'n koude boot is dan niks.

Toen we aankwamen hebben we met de hele groep wat gedronken bij de Starbucks en zijn daarna met een apart busje bij ons hotel afgezet. De meeste van de groep gingen gewoon naar het hotel zoals in de reis maar wij en nog 5 andere hebben de upgrade gedaan.
Na een half uurtje rijden kwamen we aan in het hotel en kregen een uitleg over waar we alles kunnen vinden want het is behoorlijk groot.

Onze kamer is waanzinnig! Groot bed en grote badkamer met bad en regen douche! Het zijn een soort houten blokken met 2 verdiepingen met kamers. Heel leuk gedaan.
Na alles uitgepakt te hebben zijn we een rondje wezen wandelen over het resort om vervolgens het zwembad in te duiken. Er is een poolbar dus dachten lekker een smoothie te nemen... Nou weet niet wat voor chemische zooi er in zat maar was niet lekker hahah Was ook geen vers fruit maar een soort sap waar ze de smoothie van maakte...

Daarna zijn we lekker naar de kamer gegaan en even op bed gelegen want ik voelde me behoorlijk beroerd. Heel de dag ook geen honger gehad (is niks voor mij, ik heb altijd honger haha). Uiteindelijk zijn we toch maar wat gaan eten in een restaurantje aan het strand. Geweldig mooi uitzicht met ondergaande zon! We hebben allebei lekker een pizza op en nachos was echt heel lekker en ik knapte er ook van op dus dat was helemaal mooi!

We zaten lekker naar de mensen op het strand te kijken, er rijden auto's en scooters af en aan om hun waterscooter op te halen en het strand klaar te maken voor de avond. Ineens zien we een heel klein beesje heel snel over het strand rennen in zn eentje... bleek het een kitten te zijn van een paar weken oud! Echt een schatje! Er kwamen meteen mensen op af rennen om het op te tillen. Beesje was erg kroelerig en had honger. Een andere vrouw had kattenvoer bij zich en heeft wat gegeven. Na een tijdje hebben ze de kitten toch maar weer neergezet e hij rende er meteen van door om achter andere mensen aan te rennen.
Een van de medewerkers van het restaurant zei, tegen de mensen die het net op de grond hadden gezet, dat als ze het beesje zouden terug halen dat hij er dan voor zou zorgen. En die mensen zijn als een gek achteraan gerend en aan die jongen gegeven. Nu hopen dat hij ook zn woord houdt. Daarna zijn we lekker terug gewandeld langs de winkel straat terug naar het hotel.

Morgen staat er een excursie op het programma. Een mangrove tocht en zien dan de rest van de groep voor het laatst.

1. Kitty Weldring:
    25 september 2018
    Heerlijk dat jullie zo’n mooi hotel hebben met een grote kamer en badkamer!
  2. Andrea:
    25 september 2018
    Lekker hoor zo'n mooi hotel. Daar knappen jullie zeker van op! Geniet ervan.