Dag 11 - Camaron Highlands - strawberryhill Resort

22 september 2018 - Tanah Rata, Maleisië

Vanmorgen ging het gelukkig een stuk beter met Mike en is hij aardig opgeknapt!
We zitten in een mooi hotel op een heuvel. Het is hier wel een stuk kouder dan de rest van het land en het regent hier ook meer. Maar het uitzicht is waanzinnig!
Dit is de plek waar aardbeien worden gekweekt en die kom je dus ook overal tegen. De Chinezen zagen er wel wat in dus je kan van alles kopen wat met een aardbei te maken heeft.. van paraplu tot portomonee tot kleding voor kinderen hahah

Vanmorgen zijn we met de bus op pas gegaan om naar een thee plantage te gaan. In dit gebied hebben ze ook veel thee kwekerijen en is een prachtig gezicht. De grote bus kon het hotel nog maar net halen dus we moesten over stappen op een ouderwetse gele schoolbus,.fantastisch! Alles hier doet Engels aan nog van de colonne toen.
We moesten een smalle, kronkelige weg omhoog naar de plantage toe waar ondertussen ook tegenliggers aan kwamen... We hebben gelachen en ons adem vaak in gehouden haha als dat maar goed gaat! Nou onze rambam bus ging overal doorheen hahah
Na deze ervaring kregen we een rondleiding door de fabriek en kregen we te zien hoe het proces in zn werk gaat en hoe thee gemaakt wordt. Was best leuk!
Na de rondleiding natuurlijk thee gedronken met cheese cake in het restaurantje daar om vervolgens de hele tocht weer terug naar beneden te maken.

Eenmaal weer veilig beneden gingen we naar een vlinder en insecten tuin. Enorme vlinders en veel! Echt heel gaaf! Ze vlogen gewoon los (met netten aan de boven kant, dat dan weer wel). Er was een gids die ons de dieren liet zien en kregen meteen al een grote vlinder op onze arm of schouder of zelfs in het haar. Vervolgens gingen we door de tuin met heel veel mooie bloemen door naar nog meer dieren. We hebben van alles beet mogen houden, wandelende takken, een slang, een stekel hagedis, neushoorn kever en een miljoen poot.. Mike heeft de laatste op zn arm gehad ik heb het over geslagen haha
De tuin was verder best groot en leuk om door heen te lopen.

Na de tuin zijn we door gereden naar een markt waar je dus al die aardbei dingen kon kopen haha we hebben ook aardbeien met chocolade saus op, heerlijk! Helaas begon het wel hard te regenen dus hebben we maar een plu gekocht met, jawel aardbeien er op! Haha
Snel weer terug naar de bus om door te rijden naar de golfbaan waar we gingen lunchen.
Lekkere sandwiches en loempias en als toetje ijs met aardbeien.

Na de lunch gingen we met jeeps naar het mossy forest. Een bos wat zo goed als overgenomen is door mos. Weer moesten we de hele tocht naar boven want het was vlak bij de plantage... alleen was dit nog hoger, stijler en nog smaller! Na een spannend tochtje kwamen we bij het bos aan waar een gids op ons stond te wachten. Helaas nog steeds regen dus poncho aangetrokken en hup het bos in. Er waren trappen van hout gemaakt met gaas erop zodat het minder glad was en verder gewoon planken om op te lopen.
We hebben vooral mos gezien haha maar ook kleine orchideetjes en andere kleine bloemetjes. Het was behoorlijk bewolkt dus je had op sommige stukken geen uitzicht, dat was wel jammer maar had ook wel weer wat speciaals.
Na de wandeling moesten we weer met de jeep naar beneden en werden we bij het hotel afgezet.

Voor het avond eten gingen we steamboaten... wat is dat dan zul je denken, dat dachten wij ook... haha nou dat is dus een bouillon vondu met dun gesneden plakjes vlees en vis. Er staat een pan in het midden van een ronde tafel met een kip bouillon en een pittige bouillon en dan kon je zelf het vlees er in doen. Was echt heel leuk en lekker!

Na een lange en best drukke dag liggen we nu dan eindelijk in bed. Morgen weer vroeg op om door te rijden naar Penang.

1. Kitty Weldring:
    22 september 2018
    Dat was zeker een enerverend dagje 😅. Dus het steamboaten was lekker?
    Ben zo blij dat Mike opgeknapt is 😊
  2. Andrea:
    23 september 2018
    Nou we zijn weer helemaal bij gelezen van Mike zijn beroerdheid tot aan de aardbeien. Wel klote dat Mike zo ziek was vooral zover weg en je moet door je kan niet in je bed blijven liggen. Fijn dat hij weer is opgeknapt. Blijven schrijven hoor we vinden het heel leuk te lezen allemaal. Wat eng die weggetjes. Ik zou mijn ogen dicht doen..... veel plezier nog en hier regent het ook.....