Aankomst Kuala Lumpur _ hotel Swiss Garden

13 september 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na een lange reis van 12 uur vliegen kwamen we eindelijk op de luchthaven aan van Kuala Lumpur. Hier hebben we de rest van de groep ontmoet. Waar we vorig jaar zo'n leuke groep hadden valt het nu een beetje tegen. Maar misschien komt het nog wel als we langer met elkaar zijn.

Na ongeveer een uurtje met de bus kwamen we in ons hotel aan, Swiss Garden. Echt een heel mooi en groot hotel! Onderweg in de bus vertelde de reisleiding hoe Kuala Lumpur gebouwd is en wat de naam betekend: vieze rivier. Omdat het bij 2 rivieren is gebouwd die bij elkaar komen die blijkbaar niet heel schoon is...
Eenmaal in het hotel moesten we even wachten tot we de sleutel kregen en kregen ondertussen een welkoms drankje. Was best lekker. Na een korte uitleg van de reisleiding en waar we gingen eten vanavond, konden we eindelijk naar de kamer om te douche en om te kleden. We hebben een mooie grote kamer en we hebben een bad en douche! Heerlijk!
Wat was het fijn om even lekker te douche!

Na dat we ons klaar hadden gemaakt zijn we gaan eten. Een lange smalle straat met heel veel restaurantjes, compleet met plastic meubilair en tl verlichting. En behoorlijk druk ook. We zijn met een groep van 26 man en dus werden er allemaal tafeltjes en stoeltjes vandaan getoverd zodat we bij een restaurant konden gaan eten. Was echt grappig om te zien hoe snel ze alles bij elkaar hadden geraapt.
Het eten was goed te doen, hoewel ik eerst even bang was dat er alleen vis op het menu stond viel het toch mee en konden we ook gewoon kip en beef eten. Het raarste wat op de kaart stond is gegrilde rog! Nog nooit gezien dat ze dat eten ergens! Echt heel goor lijkt me dat...
Wij hadden gelukkig wel wat lekkers te eten, we hebben verschillende dingen besteld zodat we van alles wat konden proeven. We hadden pikante rijst (wisten we pas toen we een hap namen) pikante beef en saté stokjes met kip en beef, die waren gelukkig wel lekker en beetje zoet.
Na het eten konden we mee naar een skybar. Met de meest gammele taxi die er was zijn we er heen gebracht. Hele ervaring rijker hahah
Eenmaal bij het hotel gingen we naar de 33ste verdieping waar de skybar zich bevond. Wat een waanzinnig uitzicht! Het was lady's night dus alle vrouwen kregen tot 11 uur gratis cocktails, er was 1coctail die je kreeg (je kon helaas niet kiezen) maar die was wel erg lekker. Alle mannen jaloers natuurlijk! Haha
We zijn niet zo lang gebleven want waren echt helemaal kapot, eenmaal in bed waren we ook zo vertrokken haha

Vanmorgen hebben we lekker ontbeten en staat er een stadstoer op het programma. We gaan naar een moskee waar we volgens mij helemaal gesluierd in moeten dus ben benieuwd! Het weer is in ieder geval fantastisch, 30 graden en lekker zonnetje dus dat komt wel goed!