Dag 4 en 5

15 september 2017 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Gister ochtend zijn we om 6 uur met Monica op kikker jacht geweest in de buurt van de lodges. We hebben helaas niet zo veel kikkers gezien alleen 1 kleintje, bleu jeans genaamd, omdat ie rood is met blauwe voetjes 😂 en we hebben nog een luiaard gezien die lekker lag te slapen hoog in een boom.

Na het ontbijt zijn we met de bus naar de hangbruggen gereden om daar te gaan wandelen. Een wandeling van ruim 2 uur maar wel erg mooi! Veel vogels gespot en aapies! Het was best een pittige tocht maar wel heel gaaf!

Na de toer zijn we door gereden naar de volgende buena vista in rincon de la vieja.
We hebben best lang in de bus gezeten want het is aan de andere kant van het land. Ook echt totaal een ander woud en weer. Onderweg ook een behoorlijke stortbui gehad en toen we aankwamen keiharde onweer en regen.

De lodges zijn ruim en best groot. Ook behoorlijk gehorig maar dat mag de pret niet drukken.
We hebben een leuke groep en iedereen komt een beetje los nu.

Gister avond hebben we de zonsondergang gekeken boven op de berg, wat een pracbtig uitzicht! En lekker aan de cocktails :D

Vanmorgen zijn we weer om 6 uur vertrokken om andere hangbruggen hier in de buurt te doen. Hebben weer een hoop vogels gezien en neusbeertjes. En langs het pad loopt een glijbaan midden door het woud. Toen we daar in keken zaten er een paar kikkertjes in en een dikke vogelspin... bah! Haha

Daarna lekker ontbeten en om 8 uur is mike gaan wandelen, een behoorlijk pittige toer... ik ben te paard gegaan dat ging prima! We zijn naar 2 watervallen gereden en onderweg nog slinger aapjes gezien. Bij de eerste waterval was een natuurlijk glijbaan en ik ben er vanaf gegaan. Dat was gaaf! Het groepje waar ik mee was wilde allemaal niet van de glijbaan dus ben ik maar gegaan. Het water was ijskoud!

Nu gaan we met de tractor naar een natuurlijke spa. Daar lekker bbqen en badderen en met modder spelen hahah monica zegt dat we 15 jaar jonger lijken na het modderbad dus ben benieuwd!

We hebben helaas niet altijd wifi in de kamers dus lukte niet om het een beetje bij te houden... probeer het nu wel per dag bij te houden... hopen dat het lukt haha