Dag 13

23 september 2017 - Tortuguero, Costa Rica

Vanmorgen zijn we vertrokken naar tortuguero. Het was een lange bus rit van 2 uur en onderweg zijn we nog gestopt bij een bananen plantage, best grappig om te zien hoe fie bananen gesorteerd worden en verpakt. Daarna zijn we door gereden naar de boot. Met de boot was het ook nog ong 1.5 uur varen .

Eenmaal aangekomen kwamen we in een soort paradijsje terecht. Ook hier is het weer prachtig. Na de lunch zijn we met zn alle het zwembad ingedoken want het was 33 graden vandaag dus bloet heet! In het zwembad zagen we groene ara's voorbij komen en nog leguanen. Heerlijk even zo'n middagje vrij.

Na het zwembad gingen we naar de lodge, deze is best ruim. Toen werd er ineens geroepen dat er baby schildpadjes uitkwamen! Dus meteen naar het strand gerend want dat wilde we wel even zien natuurlijk! Uiteindelijk bleek dat ze niet uit hun eigen nestje kwamen maar dat iemand van het park ze had "gered" van een wasbeer. Het waren er een stuk of 7 a 8 maar lagen dood stil... dus dachten dat ze dood waren... uiteindelijk zijn we er bij gebleven en toen het donker was hebben we met zaklampen bij geschijnt om te kijken of ze nog levede. En ze bewogen! Eentje lag onder de andere en wilde weg maar kwam er niet uit.. dus die hebben we een beetje bevreid, wat eigenlijk niet mag, maar eenmaal vrij rende die meteen het nest uit. Dus zijn we met zaklampen en 4 man sterk het schildpadje begeleid naar het water. Wat was dat gaaf! We hebben haar monica genoemd haha

Net lekker avond gegeten en morgen ochtend vroeg, kwart over 5, gaan we weer naar het strand opzoek naar nog meer schildpadjes die uitkomen als we geluk hebben. Daarna hebben we om half 9 een boottocht en daarna zien we wel verder.

1. Andrea:
    24 september 2017
    Aaaah wat leuk van de schildpadjes. Jullie zijn helden 😁😂.
    En altijd mooie dingen zien daar. Het is elke dag weer een verrassing. Gaaf hoor. Geniet ervan wat eenmaal thuis zie je spinnen en muggen 😂😂😂 niets bijzonders aan.