Dag 11

21 september 2017 - Manuel Antonio, Costa Rica

Gister avond zijn we met zn alle wat gaan eten in een klein restaurantje die monica aanbevolen had. Het was een gezellige avond. Veel gelachen en na het eten kwam iedereen los en begon met dansen haha echt een heerlijke avond! Er kwam ook nog een luiaard aan hangen haha dus iedereen hup met zn fototoestel naar dat beest gerend haha zo vaak en zo dichtbij kom je ze niet tegen.

Vanmorgen moesten we weer vroeg op op met een gids, om 8 uur, het national park in te gaan opzoek naar dieren. Al snel kwamen we spinnen, leguanen en andere insecten tegen. Ook kwam er nog een hert voorbij met een jonkie van een paar dagen oud. Zo schattig! Die gids was nog enthousiaster dan ons haha
Ook zagen we nog vleernuisjes, Hoe die man het kan vinden is me een radsel maar wat was het gaaf! Hij had een telescoop bij zich en daar door werden er foto's gemaakt en zo kon je de dieren nog beter zien! Even later zijn we ook de luiaard tegen gekomen. Er is ook een strand midden in het woud waar wasbeertjes zaten en wat aapjes.

Om 11 uur gingen wij met nog 2 anderen raften. Eerst even geluncht en daarna op pad! Na een lange tocht van 1.5 uur kwamen we eindelijk aan, de booten werden uitgeladen en na een korte uitleg gingen we het water op. Het was best een wilde rit van 2 uur maar zo gaaf om te doen! We zijn een paar keer bijna om geklapt maar gelukkig ving de gids ons op haha ondeweg hebben we nog toekans gezien.

Na het raften zijn we weer terug gereden naar het hotel en zijn we nog ff het zwembad in gedoken. Opeens zie ik weer 2 toekans voorbij vliegen! En daarna kwam een hele boel doodshoofd aapjes voorbij en nog een kapucijn aapje!

Net lekker met zn alle weer gegeten en nu lekker naar bed. Morgen weer een lange dag... half 9 vertrekken we naar puerto viejo de sarapiqui, dat wordt een laaaaange rit omdat we weer naar de andere kant van het eiland gaan.